Australië part 1

16 mei 2019 - Rainbow Beach, Australië

De afgelopen maand heb ik niet veel behoefte gevoelt om  mijn blog bij te werken. Ik had er telkens geen zin in en had ook geen motivatie om de tijd te nemen om het bij te werken. Wel heb ik mijn papieren reisdagboek geprobeert bij te houden en kan ik dus nog gewoon terlezen wat ik gedaan heb en er een blog uitmaken. Ik zal van de afgelopen maand 2 blogs maken om het samen te voegen. Van Sydney en Melbourne maak een aparte blog als het zover is!

4 en 5 mei 2019

Vandaag heb ik met de Greyhound bus Cairns verlaten en ga ik na de bus meteen op de ferry naar Magnetic Island. Na aankomst in het hostel ontmoet ik Kale, we raken aan de praat en besluiten om samen een scooter te huren voor de rest van de dag en morgen. We huren een tweepersoons scooter en ik rijd ons de komende dagen overal naartoe. We gaan in het donker rijden om te kijken of we wat sterren kunnen spotten, het is niet heel spectaculair omdat de maan heel fel is. De tweede dag rijden we naar een wandeling die eindigt in een uitkijkpunt over het eiland en je kan er ook koalas in het wild spotten. De wandeling en het uitzicht zijn prachtig en we spotten inderdaad wilde koalas, ontzettend gaaf!! Na de wandeling rijden we door naar Horseshoe bay waar een marktje is waar ze poffertjes verkopen, natuurlijk moest ik die hebben! Na wat gegeten te hebben rijden we naar een bay waarwe gaan snorkelen, ik heb van het hostel spullen kunnen huren. Het is heel mooi, ik zie koraal, visjes en een rog! Hierna is het tijd om de scooter in te leveren en voor de zonsondergang lopen we naar een uitkijkpunt waar je prachtige zonsondergang kan zien. Magnetic Island is echt prachtig, zo klein en vredig, de natuur is echt heel mooi en voor mij het mooiste plekje wat ik langs de Eastcoast gezien heb.

6 t/m 9 mei 2019

De dag erna zit de tijd in Magnetic island er op, neem ik afscheid van Kale en neem smiddags de ferry terug naar het vaste land. In Townsville blijf ik een nachtje, na aankomst in het hostel relax ik eerst wat waarna ik wat gawandelen. Ik haal wat avondeten en ga het aan het strand opeten met uitzichtover Magnetic Island. De bus gaat de volgende dag smiddags pas, ik besluit daarom om sochtends nog even hardte gaan lopen en relax nog wat in een parkje voor de bus komt. Met de bus kom ik savonds aan in Airlie Beach. Ik ben moe van de busrit, klets wat met mijn kamergenoten en relax in bed.

De komende dagen doe ik niet ontzettend veel, ik doe de was, relax wat in bed en maak stiekem toch vrij lange wandelingen, het is ontzettend lekker weer en de zon schijnt volop. Ik geniet er goed van tijdens het wandelen en neem wat pauzes op het strand en ik parktjes. Ik vind het een heel leuk plaatsje en de route waar ik gewandeld heb was ontzettend mooi! Langs het water, havens en met uitzicht op de oceaan.

10 t/m 13 mei 2019

Met de bus verlaat ik Airlie Beach en ga ik naar Rockhampton, wat een dode stad is dit. Ik weet eigenlijk niet waarom ik hier 2 nachten gepland heb en niet gewoon één. Het hostel zit boven een bar en is een hotel met 2 dormrooms. Ik heb een kamergenootje waar ik mee aan de praat raak, ik besluit om mijn bus te wijzigen en Rockhampton morgen te verlaten in plaats van overmorgen. Samen met mijn kamergenootje doen we een drankje aan de bar voor mijn verjaardag enwe hebben een gezellige avond. Helaas gaat haar bus midden in de nacht wat betekent dat ik morgen nog wat uurtjes alleen moet overleven voor mijn bus gaat. Ik loop wat rond, haal ontbijt en loop naar de botanische tuin en de gratis dierentuin. In de dierentuin ontmoet ik Leo een  Duits meisje, we lopen samen rond, hebben lunch, kletsen gezellig en hebben een leuke middag. Savond pak ik mijn spullen en ga ik met de bus naar Agnes Water. Hier aangekomen ontmoet ik weer een Nederlands meisje die ik eerder al ontmoet had. We kletsen gezellig wat bij voor ik naar bed ga.

Nadat ik langzaam wakker ben geworden loop ik wat rond in Agnes water, bezoek wat winkeltjes en het strand. Ook loop ik naar de bossen om daar een wandelingetje te maken. De dag erna ben ik actiever ik besluit sochtends bij het hostel een fiets te huren, hiermee ga ik naar het Paperback forest waar ik een korte wandeling doe en doe ik een stukje van de Redrocks wandeling. Hele mooie wandelingen, de eerste ging door de bossen en de tweede langs de kust en strandjes, ik zie nog wat wilde kangaroos  waarna ik in het hostel wat ga lunchen. Nade lunch fiets ik door naar the Town of 1770 en de Bustard bay lookout. Nou dat was wat hoor, op mijn fiets die al echt oud was, met een droge ketting en alleen achter een paar versnellingen, daarmee moest ik een weg over die van boven naar beneden ging. Het was echt ontzettend zwaar maar eenmaal bij het uitkijkpunt gekomen wat het zekerde moeite waard! Ik fiets terugnaar het hostel waar ik een uurtje in bed lig voordat ik de fiets weerop spring naar de Kangaroo Sanctuary. Dit was ook nog wel een flinke fietstocht. Hier aangekomen kreeg ik wat voer voor de kangaroos waarna ik ze konvoeren en knuffelen, ontzettend leuk om tedoen en ze vinden het ook echt heerlijk om aandacht te krijgen. Terug in het hostel kan ik echt niet meer en lig de rest van de avond dan ook in bed.

14 t/m 16 mei 2019

Vandaag ga ik weer de bus in naar de volgende locatie, Rainbow Beach. Hier blijf ik 3 nachten en ik weet echt niet waarom. Ik dacht dat Rainbow Beach druk was en een leuk stadje maar dat valt echt tegen. Iedereen blijft maar één nachtje en komt van Fraser Island af, hier ga ik zelf niet heen. Op Fraser Island zijn groepstouren  beschikbaar wat betekent dat iedereen in het hostel al een grote groep heeft en al heel wat mensen kent. Ook gebruiken ze de nacht en middag om bij te komen van Fraser en zijn ze niet erg spraakzaam. Toch weet ik me hier prima te vermaken, ondanks het vreselijke regenweer loop ik wat rond, bezoek wat winkeltjes en maak een boswandeling. Ook plan ik mijn verdere trip langs de Eastcoast en boek accomodatie en kijk ik wat ik waar wil gaan doen. Ik ben blij als ik hierweer vertrek en door kan naar een betere en gezelligere locatie!

1. Emmie:
    11 juni 2019
    We genieten van jouw verhaal en foto's.