Auto

14 december 2018 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Jeetje zeg ik ben weer lekker laat met update. Daarom een snelle update van de afgelopen 2 weken. Waarin Christian en ik de auto gehuurd hebben om een loop van Queenstown te maken naar het oost/zuiden van het zuidereiland. De stray bus komt hier niet dus besloot ik een auto te huren en Christian wilde mee. Ik voeg een foto toe van de route.

4 t/m 6 december 2018

Op de eerste dag na 2 uur onderweg te zijn was het raak motor valt uit, 3 rode lampjes branden op het dashbord. Shit hoe kan dit nou weer. Meteen bellen we Jucy, het autohuurbedrijf op. Die sturen iemand van de Aa, Nieuw Zeelandse wegenwacht langs. Hij krijgt de auto aan de praat maar er is nog steeds een computerfout. We rijden naar een garage in Gore waar de volgende dag keurig een nieuwe auto klaar staat voor ons.

We rijden elke dag naar een nieuwe slaapplek, terwijl we onderweg verschillende tussenstops maken op uitkijkpunten. Zo komen we bij hdt Zuiderlijkste puntje aan van het Zuidereiland, een aantal watervallen en bij Cathedral Caves. Echt prachtig! Ook gaan we opzoek op naar zeeleeuwen en die vinden we ook en hoe. We komen harstikke dichtbij en wat zijn ze groot echt mooie dieren. We overnachten in Gore, Niagara en Owaka.

7 t/m 9 december 2018

Vandaag rijden we naar Dunedin waar we 2 nachtjes blijven. Als we Denedin inrijden zijn we verbaasd dat het een grote stad is, dat hadden we niet verwacht. Groot is dan ook echt groot, na alle steden die we gezien hebben is dit echt geen Nieuw Zeelands stad. De meeste steden kun je nog een beetje vergelijken maar Dunedin echt niet. In Dunedin lopen we wat door de stad en rijden we naar een plek waar je Albatrossen kan zien. Doordat er op diezelfde plek honderden meeuwen rondvlogen en ze op elkaar lijken heb ik geen idee of ik er nou wel of niet een gezien heb.

10 t/m 14 december 2018

Ik word wakker in Oamaru en besluit meteen een rondje hard te gaan lopen. Dat was al ontzettend lang geleden en het gaat dan ook wat moeizaam. Toch houd ik het een half uur vol. In Oamaru blijven we ook 2 nachten. Hier gaan we naar een steampunk tentoonstelling, echt super gaaf!! Na een uurtje rijden zijn we bij onze volgende stop in Timaru. Onderweg maken we een stop voor koffie en wat lekkers. Het weer is echt vreselijk. Hierom besluiten we om met de auro naar het stadje te gaan en hier wat rond te lopen. De dag ernaar is het weer niet beter. We vertrekken naar Fairie wat in de buurt van Lake Tekapo ligt. Voor we gaan ga ik op zoek naar 2 nieuwe broeken, er is er namelijk al eentje gesneuveld. In Fairlie zelf lopen we een rondje en hier verblijven we ook 2 nachten.

Op onze 2e dag in Fairlie rijden we een half uurtje naar Lake Tekapo waar we tijd door brengen, rondrijden en naar een uitzichtpunt rijden. Super mooi, alleen is het nog vrij bewolkt. Snachts rijden we weer terug, of te wel ik rijd want Christian heeft zijn rijdbewijs is het huisje laten liggen. Blijkbaar is lake Tekapo de beste plek om desterren en melkweg te zien helaas voor ons is het vrij bewolkt en zien we niet heel veel. Na een paar uur slaap rijden we naar Twizel waarbij we weer langs lake Tekapo rijden en er weer even stoppen omdat het er super mooi is.

1. Emmie:
    17 december 2018
    Lieve Judith, Jammer voor ons, maar goed om te lezen dat je weinig tijd hebt om te schrijven. Altijd weer leuk om te lezen en de foto's te zien.