Back to Auckland

7 oktober 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

6 oktober 2018

Vandaag is de dag dat terug gaan naar Acukland na 2 dagen in het prachtige en rustige Coromandel gezeten te hebben gaan we terug naar de stad. Op de een of andere manier voelt dat toch een beetje als thuiskomen. Maar voor het zover is gaan we eerst naar New Chumsbeach, jaja we gaan gewoon weer naar het strand en het weer is het prachtig. Na weer een geweldige wandeling komen we aan op het strand, dat betekent omkleden en het water in. In het begin ijskoud maar na een tijdje is het lekker. Het is zo anders dan in Nederland om naar het strand te gaan, de beste stranden liggem hier namelijk verborgen en je kan er alleen komen na een prachtige wandeling. Ook zijn de golven echt veel hoger dan in Nederland en is de stroming veel sterker. Dit merkte we toen we in de zee lagen. Samen met Gabrielle en Christiaan zijn we vrij diep het water in gegaan, tot net boven de navel. Maar op een gegeven momemt bleven er hoge golven en konden we niet meer bij de bodem. Nadat we alle drie bijna verzopen zijn waren we er wel klaar mee en zijn we in het zand gaan liggen. Toen het tijd was zijn we de spullen gaan halen en teruggegaan naar Auckland met de ferry. In Auckland zijn we met een groepje gaan stappen en hebben we een hele leuke en gezellige avond gehad!

7 oktober 2018

Op naar de haven en met de ferry naar het eiland Rangitoto. Dit is een onbewoond eiland bij de kust van Auckland. Het eiland is een vulkaan en door uitbarstingen is de bodem bedenkt geraakt met lava stenen. De wandeling de vulkaan op is prachtig en soms best pittig. Als we keuze hebben hebben tussen het 'normale' pad of een moeilijker en langee pad is de keuze voor mij snel gemaakt. Samen met Paul en Bennet gaan we het moeilijke pad aan. Eenmaal boven hebben we een prachtig uitzich over het eiland. Na de weg terug en het eiland nog verkent te hebben gaan we met de ferry terug naar Auckland. Savonds gaan we met zijn alle eten en koffie drinken als afscheid. Morgen gaat namelijk ieder zijn eigen weg en kan het avontuur echt beginnen!

1. Emmie:
    9 oktober 2018
    Wat een ander landschap, Judith. Wandelen op de vulkaan. over lavagesteente. Doet me denken aan IJsland.