Blenheim

18 januari 2019 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

4 t/m 18 januari 2019

Vandaag hebben Chris en ik afscheid genomen van Hamish. Die jammer genoeg met de intercity bus reist en terug gaat naar het noorden. Waarschijnlijk kan ik Hamish op komen zoeken in Australie als hij weer thuis is in Melbourne en ik daar langs kom. Voor nu gaan we met de bus naar Blenheim waar Chris en ik werk hebben gevonden op een wijngaard. Na aankomst krijgen we te horen dat we vanavond het contracht al krijgen. We gaan smiddags eerst het stadje in, kijken wat rond en doen boodschappen. Savonds krijgen we het contracht. Er staan ongeveer 80 mensen te wachten op het contracht en het komt over als chaos. Een voor een checken ze het paspoort en ons visum. We krijgen ons contracht en nemen het gezamelijk door. Er zijn wat punten ontduidelijk en die vragen we nog even na. We tekenen en kunnen de volgende dag beginnen met werken. We moeten de hele dag terwijl het 30 graden is buiten werken. De zon is vel, het is heet en we lopen veel. De volgende dag wordt het nog heter en krijgen we dan ook een vrije dag. Op een gegeven moment krijgen we het nieuws dat we de komende weken alleen maar de jonge plantjes moeten verzorgen waarbij je de hele dag op je knieen en hurken zit. Dat is reden voor Chris en mij om die week af te maken en te vertrekken. Het werk is namlijk ontzettend zwaar en is lichamelijk pijnlijk en dat is niet de bedoeling.

De accomodatie waar we verblijven is goedkoop, slordig en luidruchtig. Overal ligt troep, mensen maken veel lawai met geschreeuw en muziek. En zaterdag avond gaat het feest door tot de volgende morgen 6 uur... niet optimaal dus. Maar het is maar tijdelijk dus wel te doen, we ontmoeten een aantal leuke mensen. Lena en Johanna, met wie we mee mogen rijden naar de wijngaard en elke pauze lekker spelletjes spelen. Ook ontmoeten we de Nederlandse Mare en Jack met wie we savonds lekker spelletjes spelen. Op deze manier houden we de 2 weekjes wel vol.

Ik heb hier ook besloten om mijn reisplannen aan te passen. Na Blenheim ga ik terug naar het noordereiland voor the Lonely mountain en de Tongoriro crossing (Mount Doom). Deze heb ik gemist en wil ik zo graag doen dat ik toch nog terug wil. Ook wil ik nog 2 weekjes gaan werken op het noordereiland, zodat ik toch nog wat meer geld heb. Hierna wil ik terug naar Auckland en vanuit hier een binnenlandse vlucht boeken naar Queenstown. In de omgeving van Queenstown wil ik gaan werken tot ik genoeg geld heb voor Australie en Bali. Ook voor Australie en Bali zijn mijn plannen geweizigd. Ik wil in totaal 3 maanden in deze landen verblijven, waarschijnlijk 2 maanden Australie en 1 maand Bali. Als alles loopt zoals ik wil ben ik eind juli dan weer thuis. Wat 2 en een halve maand later zou zijn dan oorspronkelijk gepland. Nu moet ik alleen nog maar zien hoe alles gaat lopen en of het gaat zoals ik wil!