Cairns, Australië

3 mei 2019 - Cairns, Australië

28 april 2019

Vandaag is het dan echt tijd om Nieuw Zeeland te verlaten. Ik ben vandaag ook al precies 7 maanden weg van huis. Het is raar om Nieuw Zeeland te verlaten maar ik ben klaar voor nieuwe avonturen in Australie. Het is vanaf mijn hostel maar 15 minuten lopen naar Christchurch airport. De vlucten gingen soepel, alleen was er een probleem met mijn visum... met de 0 of O in het paspoortnummer. In de papieren die ik bij had stond het correct. Ik had het dus goed ingevuld! In het systeem stond het alleen verkeerd. Dit hebben ze aan kunnen passen en toen was het goed. Bij het overstappen in Sydney ging het ook niet heel goed. Weet ik veel dat er 2 verschillende gebouwen zijn en ik naar de andere moet. Kom ik 2 uur voor mijn vlucht achter als ik mijn tas wil droppen. Moet ik met een bus, die ik niet kon vinden, naar het andere gebouw. 1 uur voor de vlucht kom ik aan bij de bagdrop. In Cairns was het makkelijker de bus heeft me voor het hostel afgezet. Ik ben de hele dag in de weer geweest en af en toe in stress gezeten, ik ben dus ontzettend moe en ga meteen naar bed.

29 april t/m 1 mei 2019

Eerste daagjes in Cairns zijn niet heel bijzonder, ik loop wat rond door het centrum en aan de rand van het water. Het klimaat hier is ontzettend tropische. Het is heel en benauwd, ook a is het bewolkt en regenachtig. De dieren hier zijn weer veel anders dan in Nieuw Zeeland, in de zee mag je niet zwemmen in verband met krokodillen en kwallen en op het land zitten hele grote insecten. Ook de vogels zijn anders, de geluiden en de kleuren. Het hostel waar ik zit is echt een party hostel, ik wissel daarom ook van hostel en kan van 2 nachten mijn geld terugkrijgen.

2 mei 2019

Vandaag wissel ik van hostel en ga ik met een boottocht naar het Great Barrier Reef. Na een boottocht van 2 uur komen we op onze eerste stop aan, de snorkel spullen gaan aan en iedereen springt het water in. Dit was voor mij de eerste keer dat ik ging snorkelen, in het begin bleef ik dan ook bij een groep die het allemaal voor het eerst deden, we werden begeleid en konden ons vasthouden aan een reddingsboei terwijl de begeleider ons meenam. Na een tijd in het water en meer zelfvertrouwen liet ik de boei los en zwom nog wel achter de begeleiding aan. Terug op de boot stond er een lekkere lunch klaar met salades, pasta en vlees. Hierna vaarden we naar het volgende punt waar we weer het water in mochten. Dit keer ging ik alleen, maar ik zorgde wel dat ik altijd mensen in de buurt had. Ik vond het heerlijk om te snorkelen, ik dook onderwater en zwom achter vissen aan. Het Great Barrier Reef is ontzettend mooi, veel koraal en andere zeeplanten, ik heb onzetttend veel en verschillende vissen en planten gezien. Heel mooi! Qua kleur is het een beetje grijs en grauw een paar zeesterren en sommige koraal hadden wat vellere kleuren. Voor de rest viel dat mee. Het was een hele gafe ervaring om te snorkelen in het Great Barrier reef en ik heb een heerlijke bootdag gehad!

3 mei 2019

Laatste dagje in Cairns, ik ben moe van gisteren en doe rustig aan, ik blijf bij het hostel in de buurt en loop nog een beetje rond langs de waterfront. Morgen begin ik met reizen en heb ik mijn eerste rit in de Greyhound bus. Ik ga met de bus van Cairns helemaal naar Melbourne en dan weer een stukje omhoog naar Sydney. Onderweg neem ik vaak een tussenstop zodat ik niet heel vaak langer dan 6 uur in de bus zit. Ook zie ik op deze manier meer van het land en zie ik een beetje de highlights van de Eastcoast.