Eerste dagen Auckland

3 oktober 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Nou het duurde even maar hier zijn we dan mijn eerste officiele reisblog van Nieuw Zeeland. 28 september begon mijn reis op Schiphol, backpack inchecken, afscheid nemen, naar de gate en het vliegtuig in. Na een extra half uur in de lucht boven Dubai rondjes te hebben gevlogen eindelijk landen en met de bus naar het vliegveld. Aangekomen super onduidelijk, geen borden geen nummers geen idee waarheen. Doorlopen en vliegtuig gehaald, overstap in Singnapore en Melbourne ook wat vertraging. Eenmaal aangekomen op Auckland airport op naar de bus naar het hostel en slapen.

1 oktober 2018

Optijd wakker geworden en meteen voorgesteld aan mijn kamergenoten waarmee ik tevens de eerste week door ga brengen, iedereen doet mee aan de ultimate nz tour. Meteen met 2 kamergenoten (Duitse meiden, Emily en Annika) ontbijt gehaald en opgegeten in de haven, prachtig uitzicht. Smiddags heeft Cristiaan (Nederlands) zich bij ons gevoegd en zijn we met zijn 4e de stad gaan verkennen. Savonds hebben we de rest van de groep ontmoet, we zijn met zijn 11e en hebben een begeleidster uit Nederland. De groep is in eerste instatie harstikke gezellig. Hoewel iedereen totaal verschillend is en hier is met een ander doel en plan willen we toch allemaal het zelfde, reizen en werken in Nieuw Zeeland.

De dag erna hebben we met de hele groep een stadswandeling gemaakt en een hoop praktiece zaken geregeld, waaronder de bank. Tevens heb ik mijn reisplannen besproken met onze begeleidster en mensen die meer over het reizen met de bus konden vertellen. Ook heb ik mijn plannen in de groep gegooid en gekeken of er iemand dezelfde kant op wil. Hieruit bleek dat Cristiaan en ik dezelfde richting op wilde met dezelfde bus maatschappij. Maandag vertrekken we samen naar het noorden. Emily en Annika vertrekken ook maandag naar het noorden maar dan met een andere busmaatschapij. We hebben afgesproken om elkaar daar weer te zien.

3 oktober 2018

Vandaag zijn we met de groep naar mount Eden gegaan. Waarvan je een prachtig uitzicht hebt over de stad Auckland en in de verte zie je de bergen en zee. De foto's spreken voor zich :). Ik kan niet wachten om Auckland te verlaten en verder te trekken naar de bergen!

1. Emmie:
    5 oktober 2018
    Lieve Judith,
    Zo te lezen en te zien heb je de eerste dagen het goed naar je zin gehad.
    Ben benieuwd naar jouw volgende foto's en relaas.
    Een fijne start van een mooie reis door New Zealand.