Franz Jozef en Fox Glazier

15 november 2018 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

13 november 2018

Vandaag is het weer tijd voor een lange wandeling, 7,5 uur. Met Adriana, Betty en Jannis ga ik op pad. De wandeling is prachtig maar een echte uitdaging, door de vele regen en de storm die de afgelopen dagen door dit gebied zijn gegaan moeten we een aantal keer vrij breed water oversteken. De rotsen zijn nat en het water loopt over de rotsen naar beneden. Wat ontzettend vervelend is aangezien wij die rotsen op moeten, dit gebeurt heel voorzichtig en soms op handen en voeten. Aangekomen bij het einde van de wandeling staan we recht tegenover de Franz Jozef glazier, harstikke mooi uitzicht en was de wandeling zeker waard. De wandeling terug wordt een uitdaging, de zelfde route terug maar dan naar beneden, dat betekent nog meer kans op uitglijden. Maar dat is helemaal goed gekomen, wel heb ik ontzettend last van mijn enkel die ik een paar dagen geleden tijdens de Abel Tasman wandeling heb omgezwikt. Ik wikkel er een enkel band om heen en dat gaat het wel weer. Als we terug zijn in de lodge is het douche, omkleden en naar de pizza avond van het hostel. We hebben er een super gezellige avond van gemaakt en na afloop van de pizza nog wat drankjes na gedaan.

14 november 2018

Vanuit Franz Jozef vertrekken we met de bus naar Fox Glazier, wat een ritje is van een half uur. Holly, Christian, Mathilda en ik verlaten hier de bus om 2 nachtjes te blijven. We besluiten om naar lake Matheson te lopen een mooie, vrij vlakke wandeling waar een paar uurtjes overdoen. Onderweg heb ik een break genomen en heerlijk een half uur Lord of the Rings gelezen met een prachtig uitzicht! Terug in het hostel nog wat meer gelezen en netflix gekeken. S'avonds zijn we met zijn 4e een route gaan lopen op zoek naar glowworms. In het pikkedonker zijn we door het bos gegaan, doodeng, maar met succes, de glowwormen hebben we gevonden. Super mooi om te zien!

15 november 2018

Holly, Christian en ik gaan vandaag richting Fox Glazier lopen en kijken hoe dichtbij we kunnen komen. De weg die we eigenlijk willen nemen is afgesloten door verzakkingen in de aarde door de vele regenval. Door een andere weg komen we niet echt in de buurt maar hebben we wel een mooi uitzicht op de glazier. De rest van de dag heb ik lekker netflix gegeken, schaamteloos lang gedouched en heb ik Holly en Christian ingemaakt met monopoly.