Girlstrip!

23 april 2019 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Omdat ik zo lang niet meer geupload heb plaats ik even 4 verhalen in 2 dagen tijd. Sorry voor de spam in de mailbox, het zal niet meer gebeuren 😅.

20 april 2019

Vandaag ga ik mijn huurauto ophalen! Ik ga met Nicola vandaag naar Glenorcy, Paradise en Lord of the Rings plekken. Nicola heb ik al een paar maanden niet meer gezien en heb ik leren kennen  in de Stray bus de eerste week. Super leuk om elkaar we te zien, de hele rit zijn we aan bijkletsen, meezingen met de radio en hebben we een goedetijd. De weg is prachtig, het meer aan de ene kant en de bergen aan de andere kant. Als we in de buurt van Paradise komen wordt de weg onverhard en moet ik met de auto een paar creeks door. De eerste zijn nog niet super diep en gaan wel. Na 5 komen we aan bij een ontzettend diepe, ik laat de auto achter me eerst en zie dat het water boven zijn banden uitkomt. Dat ga ik dus echt niet doen, veel te bang om vast te komen zitten, ontzettend jammer maar ik ga geen risico lopen. Wel hebben we echt een prachtige rit gehad en stukken van Isengard en Lothlorien gezien! Savonds eten we samen pizza en spelen we nog een spelletje.

21 april 2019

Vandaag ga ik met de auto en Jackson naar Arrowtown, waar ik ook al 2 keer eerder geweest ben maar eenn onzettend leuk en mooi plaatsje vind. We halen wat eten op een marktje en snuffelen wat rond voor souvenirs. Hierna rijden we naar Queenstown centrum en doen nog wat souvenir shoppen. Ook neem ik afscheid van het centrum en de prachtige omgeving, morgen ga ik met Noor naar mt Cook.

22 april 2019

De girlstrip gaat echt beginnen! Ik haal Noor op en we rijden naar mt. Cook, de hoogste berg in Nieuw Zeeland. De route is ontzettend mooi en we hebben het super gezellig, meezingend op nederlandse muziek.... Bij mt. Cook doen we een korte wandeling nazr een uitkijkpunt waarvan je de berg mooi kan zien liggen. Hierna ga ik naar mijn hostel, omdat het pasen is is alle accomodatie uitverkocht en heeft Noor geen slaapplek, ze mag van mij in de auto slapen. Maar als we aankomen bij het hostel blijkt dat Noor bedbug beten heeft en het hostel haar niet eens binnen wil hebben om gezamelijk avond te gaan eten. Dit zou betekenen dat ze de rest van de middag/avond in de auto zal moeten zitten. Daar zijn we het beide niet mee eens, Noor bied aan om op zoek te gaan naar een ander hostel dat zij dan betaald. Dat vind ik helemaal prima, op het laatste moment vinden we nog iets in Lake Tekapo en rijden ik daar heen. Dat scheelt morgen voor mij ook weer anderhalfuur rijden en we hebben genoeg tijd gehad in mt. Cook om alles te zien wat we wilde.

23 april 2019

Sochtens vroeg vertrekken we, ik heb een lange rit voor me, eerst drop ik Noor af in Christchurch waar we onzelf verwennen en lekkef uitgebreid gaan lunchen. Ik neem afscheid van haar en we zien elkaar over 3 maanden weer als ik terug ben in Nederland. Ik heb super leuke en gezellige dagen gehad met Noor en ben blij dat ze mee is gegaan. Na de lunch rijd ik xoor naar Kaikurou, de route is prima, het einde is wel echt prachtig, langs de kust! Na aankomst is het al wat later en bijna etenstijd en ben ik zo moe dat ik mijn hostel niet meer uitkom. Voor morgen heb ik een walvistour geboekt en ga ik hopelijk een walvis spotten!!