Hastings

14 maart 2019 - Hastings, Nieuw-Zeeland

6 februari t/m 13 maart

Op het moment ben ik in Hastings aan het werk, 5 tot 6 dagen per week, blueberry picking. Ik heb hierom niet echt veel tijd en energie gehad om mijn blog te update. Ook zijn er niet super veel spannende dingen gebeurt om uitgebreid over te schrijven. Wel heb ik hier een besluit gemaakt over het vervolg van mijn reis!

Dus zoals ik al zei blueberry picking, het werk is oke, soms vrij zwaar als de planten laag zijn maar gelukkig hebben we dan een zitje. Toch is het nog een aanslag op je rug omdat je toch veel krom moet. Ook is het wel vermoeiend, ik werk 5tot 6 dagen in de week en 8 tot 9 uur per dag, de wekker gaat al om 6 uur sochtends.... Het voordeel is dat er al een maand lang elke week een bonusweek is, wat inhoud: als je 100kg plukt krijg je 100 dollar extra, 150kg 150 dollar en 250kg 250 dollar. Door deze bonus weken heb ik heerlijk elke week 150 dollar extra. En ja dat betekent dat ik elke week 150kg pluk, dat is ongeveer 30kg per dag. En dan bedenken dat er mensen zijn die 90kg en meer plukken per dag.. hoe dan.

Ik verblijf momenteel in een sharehouse, ik zit met 6 andere in een huis, ik deel mijn kamer met 3 andere. Op een iemand na zijn we allemaal backpackers die hier tijdelijk blijven om te werken. Mijn huisgenootjes zijn ontzettend aardig en we kunnen het allemaal goed met elkaar vinden. Hastings zelf is een dodestad er loopt zowel in het weekend als door de weeks niet echt iemand op straat rond, zelfs niet in het centrum.

Chris heeft Hastings ondertussen verlaten en is doorgereisd naar Australië, ik was zelf nog niet klaar om Nieuw Zeelandte verlaten en had dat ook niet gekund omdat het geld aardig op is. Het voelt raar om na 5 maanden samen gereisd te hebben van elkaar gescheiden te zijn. Maar gelukkig wonen we niet super ver van elkaar verwijderd en zien we elkaar thuis weer!

Mijn plan is om hier nog een maand te blijven zitten t/m 13 april, dan kan ik nog (hopelijk) voldoende verdienen voor de rest van de plannen. Na Hastings ga ik naar Wellington waar ik nog 2 dagen zal blijven voor mijn vlucht naar Queenstown gaat op 16 april. In Queenstown blijf ik een paar dagen waarna ik een auto huur voor een paar daagjes om naar Christchurch te rijden.

Vanuit Christchurch zal ik 28 april naar Cairns (Australië) vliegen waar ik de oostkust ga zien in 2 maanden tijd.                                      21 juni ga ik van Sydney naar Bali, waar ik dan nog 3,5 week heb voor ik 17 juli naar Schiphol vlieg en 18 juli thuis kom.

De volgende blog zal nog wel eventjes op zich laten wachten, zoals ik al zei, druk met werk en niet veel spannends momenteel. Ik vind het wel heel leuk dat jullie mijn blog (nog steeds) volgen. Tot volgende maand! (Je mag me altijd appe voor een update 😊)

1. Carla DE KORT:
    17 maart 2019
    Ik kijk al uit naar je terug komst met alle mooie verhalen live. xxx