Kaikoura

3 januari 2019 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

De reden dat jullie zo lang hebben moeten wachten op een update? Euh tsja laten we het erop houden dat ik aan het werk was en slechte internet verbinding had.

1 januari 2019

New years day en wat besluit ik te gaan doen, om 8 uur de bus in de stappen naar Kaikura, juist ja. We hebben een ontzettend grote bus waar we met 9 man inzitten super chill dus! De busrit is heel mooi, we rijden met de kust mee naar het noorden en volgen bergweggetjes en een weg naast de oceaan. We rijden rechtstreeks door naar Kaikuro, normaal zouden we stoppen in een cafetje maar die zijn dicht op nieuwjaarsdag. In Kaikura rijden we naar een zeehonden spot plek en ik zie ze hoor! We kijken wat rond in het stadje en spelen de rest van de dag spelletjes met Chris en Hamish, super gezellig!

2 januari 2019

De wekker gaat om half 6, zodat ik de zonsopgang kan zien terwijl ik aan het hardlopen ben. Ik ren 20 minuten naar een mooie plek, als ik aankom is de zon al op, maar het ziet er nogsteeds prachtig uit! Na een paar minuten genoten te hebben ren ik ook weer 20 minuten terug. Waarna ik ga ontbijten, douche en wat relaxen. Smiddags ga ik met Hamish en Chris nog wat rondkijken in  het stadje. Het is een klein stadje maar het is zo ontzettend druk... continue autos en de winkeltjes zijn volgepakt met mensen. Het is ontzettend heet en de zon schijnt volop. We besluiten dan ook terug te gaan naar het hostel en een duik in het zwembad en spa te nemen. We eten met zijn alle en savonds spelen we weer lekker spelletjes.

3 januari 2019

Vandaag een rustig dagje gepland. We doen inkopen voor morgen, dan staat er weer een busreis op de planning. We nemen een duik in de zee, het zwembad en de spa en spelen weer lekker spelletjes. Het is te warm weer om veel meer te doen en het is ook nog eens ontzettend benauwd. Savonds koelt het af en begint het te waaien en we verwachte onweer en regen, wat uiteindelijk niet komt.