Lake Aniwhenua en Lake Taupo

24 oktober 2018 - Lake Taupo, Nieuw-zeeland, Nieuw-Zeeland

22 oktober 2018

Vandaag gaan we naar een oud Maori dorp en verblijven we net buiten het dorp in een lodge die gericht is op de cultuur van de Maori. We worden heel luid en enthousiast opgevangen door onze tourguides en onze gastheren. Eenmaal aangekomen doen we typische Maori spellen met stokken, leren we de haka en maken onze eigen armbanden. Tot slot wordt ons eten bereid in een zogeheten Hangi, onder de grond. Wat de Maori deed voor speciale gebeurtenissen en gasten. Het eten was heerlijk en we hebben een hele goede middag en avond gehad. Na het eten hebben we met zijn alle om een kacheltje gezeten, een drankje gedaan en verhalen vertelt.

23 oktober 2018

Ow god wat heb ik nu weer bedacht, skydive vandaag, help. Samen met Jonathan en Christian heb ik het voor elkaar gekregen om een skydive te plannen die vandaag gaat gebeuren. Maar voor het zover is gaan we met de hele bus naar een Maori school waar we in een klas sorden gezet en daar met de kinderen praten en spelletjes spelen. Dat was een hele leuke morgen. Bij de volgende busstop staat er een limo te wachten op Christian, Jonathan en mij om ons naar de skydive te brengen. We nemen afschijd van de groep, die gaan namelijk mdteen door naar een andere stop en wij verblijven langer in lake Taupo. Zodra we bij de skydive zijn ons pakkie aanhebben en zijn voorgesteld aan onze buddy gaan we het vliegtuig in. Al snel bleek er iets niet oke te zijn met het vliegtuig en landen we weer. Waarop we in een ander vliegtuig gaan en weer opstijgen. Eenmaal in de lucht krijg ik de hoogtes te horen 6.000 feet, ow shit dat is al hoog... en we moeten nog 2 keer zo hoog. Eenmaal aangekomen gaat de deur op, wat een wind en lucht komt er naar binnen zeg. De eerste springt, het vliegtuig shockt een beetje, ow shit het gaat dan toch echt zo beginnen. Ik ben als 4e Jonathan springt voor mij. Mijn begeleider duwt ons naar de rand van het vliegtuig, ik durfte natuurlijk geen vin te veroeren. Doodeng echt doodeng. Eenmaal gesprongen is het gillen en als ik mijn handen los mag laten is het geweldig, ik vlieg! Terug op de grond moet ik echt even bijkomen, we hebben het gedaan, we zijn uit een vliegtuig gesprongen en het was geweldig!

Als we bijgekomen zijn gaan we terug in de limo en worden voor het hostel afgezet. Daar aangekomen is het rustig aan bijkomen eten koken met Dominic, Jonathan en Christian. Laurens, Timo en Victoria komen er ook gezellig bij zitten. Rustig avondje gehad met zijn alle.

24 oktober 2018

Vrij rustig dagje gepland, we gaan wel een flinke wandeling maken met zijn 5e maar dat doen we op ons gemakje. We lopen naar de Huka falls en de Hot Springs. Mooie wandeling maar de waterval was niet heel spectaculair. Op de weg terug zijn we in de Hot Springs gaan liggen, het water was inderdaad heel warm op sommige punten. Savonds met zijn alle pizza gehaald en opgegeten aan het meer.

Tip: kijk ook eens bij de videos, de haka en skydive landing staan erop.