Nelson

8 november 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

3 t/m 8 november 2018

Na een lange reisdag, 4 uur op de ferry en 3 uur in de bus komen we aan in Neslon, waar Christian en ik de bus uit springen en hier voor een paar dagen blijven. De dagen hier waren niet heel spectaculair, vandaar even een snelle update van een paar dagen in een. In Nelson hebben we voornamlikk een beetje rondgelopen, de stad verkent, heerlijk uit geslapen en gerelaxed. Wat echt heerlijk is na al dat reizen. Tussen het relaxen door kijken we af en toe eventjes voor werk. We hebben nog niet iets gevonden wat echt bij ons past. Ik heb al wel gezien dat er verder zuidelijk meer boerderijen zitten die hulp nodig hebben, dus hopelijk kan ik daar aan de gang. Ik vind Nelson wel een hele leuke stad en ben blij dat we hier iets langer verblijven zijn. Misschien kom ik hier nog wel terug als het fruitpluk seizoen begonnen is en er iets meer keuze is aan werk.

In Nelson bevind zich het Centre of New Zealand, dit punt is van noord, naar zuid gezien het midden van het land. Hier heb je een mooi uitzicht over Nelson en omgeving, vanuit hier nog een wandeling gemaakt naar de Japanse tuin van Nelson. De wandeling, het uitzicht en de tuin waren erg mooi!

De eerste indruk van het Zuidereiland is goed bevallen, meteen vanuit de bergen kon je de bergen zien endie zijn inderdaad een stuk hoger dan in het noordereiland. Overal waar je kijkt zijn er bergen op het zuidereiland en dat is toch wel prachtig.

De komende dagen trekken we verder de bergenin en gaan we verschillende glaziers bezoeken. Hier kijk ik erg naar uit!

1. Carla DE KORT:
    8 november 2018
    Mooie foto's en je straalt.