Wanaka

19 november 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

16 november 2018

Bus dagje vandaag, door de kronkelige wegen en de stops die we maken komen we savonds pas aan in Wanaka. De rit was wel weer prachtig en na aankomst is het etenstijd dus gaan Chris en ik snel bij Dominos pizza halen waarna ik heerlijk in bed ga liggen om bij te komen van de drukke dagen die geweest zijn en de busrit van gemaakt.

17 november 2018

Met Timo, Holly en Chris ben ik gaan wandelen langs Lake Wanaka, waarbij een bezoekje hebben gebracht aan de werelds meest gefotografeerde boom, the Wanakatree. Of te wel een eenzame boom die in het water staat.... al moet ik wel bekennen dat de fotos prachtig zijn. Smiddags lekker een broodje bij de Subway gehaald en savonds zijn we naar Fantastic beast: the Crimes of Grindelwald geweest. Super gezellig en de film was geweldig. Soms wel ingewikkeld zonder ondertiteling en er werd niet veel uitgelegd over dingen in de film.

18 november 2018

Vandaag staat Roys peak op deplanning, een 6 uur durende wandeling naar een prachtig uitzichtpunt op een berg. Samen met Mathilde, Timo en een ander meisje gaan we de uitdaging aan! 2,5 uur stijl omhoog gelopen maar dan  heb je ook wel wat, het uitzicht was echt prachtig! Het was ijskoud en harsikke winderig op de berg maar we hebben heerlijk zitten lunchen. Na een wandeling van 2 uur terug naar beneden gaan Mathilde en ik liftend terug naar de stad. We spreken wat mensen aan op de parkeerplaats en al snel kunnen we meerijden naar het stadje! Terug in Wanaka trakteren we onzelf op een heerlijk ijsje! Savonds ben ik helemaal kapot van de wandeling en gebeurt dan ook helemaal niks meer, met Mathilde haal ik wat avondeten uit een straat tentje en dan is het naar bed met netflix.

19 november 2018

Vandaag is Christian jarig, dit gaan we dan ook vieren. Samen met Holly, Timo en Christina hebben we wat gepland. We hebben een cake gekocht en savonds nemen we Chris mee uiteten in een Indiaans restaurant. Sochtends en smiddags spelen we spelletjes in ons hostel waar we de heerlijke cake opeten. En savonds gaan we heerlijk uiteten met zijn 5e het eten is heerlijk en het is harstikke gezellig met zijn alle! We sluiten de avond af met nog meer spelletjes voordat iedereen terug gaat naar zijn eigen hostel.