Australië part 2

1 juni 2019 - Coffs Harbour, Australië

17 t/m 19 mei 2019

Na het vreselijk saaie Rainbow Beach ga ik vandaag door naar Noosa, in Noosa ga ik Gabrielle weer zien! Dat is ondertussen al weer een aantal maanden geleden en ik kijk hier heel erg naar uit. In de bus ontmoet ik een Nederlandse en Duitse jongen en samen met hun en Gabrielle gaan we een wandeling maken. Eerst halen we wat lunch/dinner bij een burgertent en daarna lekker wandelen. De wandeling met uitzicht is ontzettend mooi en het is prachtig weer. Na de wandeling gaan Gabrielle en ik op het strand zitten met wijn, ijs en donuts. Het is ontzettend gezellig en we kletsen weer heerlijk bij!

Noosa is een erg mooi stadje, verspreid over 2 kanten van een heuvel, er zijn leuke winkeltjes en er hangt een gezellige sfeer. Ik heb leuke en gezellige dagjes met Gabrielle. De tweede avond ga ik naar de hostelbar met een paar meiden uit mijn kamer, daar doen we wat drankjes en hebben we een gezellige avond. De laatste dag in Noosa ben ik ontzettend moe en loop ik wat rond met een van de meiden van gisteren avond.

20 t/m 26 mei 2019

Wat is het heerlijk om weer in een grote stad te zijn, vanochtend ben ik aangekomen in Brisbane, een van de grotere steden in Australië. Na de afgelopen weken alleen maar strand en kleine dorpjes/stadjes gezien te hebben is het fijn om weer in een stad te zitten met fatsoenlijke winkels en veel mensen om je heen. Ik vind Brisbane een leuke stad en besluit dan ook om een hele week te blijven. Ik spreek af met wat meiden die ik eerder langs de Eastcoast ontmoet heb een leuke en gezellige tijd. Ook ontmoet ik weer wat nieuwe Nederlandse meiden in het hostel! Ook ga ik deze week naar de Australian zoo met Matt, de dierentuin is ontzettend populair omdat het de Steve Irwin zoo is. Maar vergeleken met de dierentuinen vind ik het echt een beetje tegen vallen. Het is niet super groot en ze hebben niet super grote dieren net als in Nederland. Wel hebben we een hele leuke dag gehad en tochgenoten van de speciale Australische dieren.

27 en 28 mei 2019

Na weer een hele week in de stad te hebben gezeten ga ik vandaag naar Byron Bay, een klein stadje naast het strand. Er hangt een hele chille en relaxde sfeer, iedereen zit op het strand te roken en drinken en het lijkt alsof niemand het iets uitmaakt. Ik ga hier wat wandelen naar de lighthouse, wat een hele mooie wandeling is langs de oceaan en met mooi uitzicht. Het weer is super lekker zonnig! Ook lig ik lekkermet een boekje in de zon op het strand.

29 mei t/m 1 juni 2019

Na een relatief korte busrit kom ik aan in Coffs Harbour, het hostel zit boven een bar en restaurant en is ook een hotel. Er is letterlijk niemand, ik ben er 3 nachten geweest en ben 4 hotel gasten tegen gekomen. Het hostel gedeelte is helemaal leeg, ik zit alleen in een 6 persoons kamer en dat is heerlijk! Het is voor mij 8 maanden geleden dat ik een prive kamer had dus dit is echt zo lekker. Ook in de keuken en badkamer kom ik niemand tegen en heb ik alle ruimte. Ik loop wat rond in de botanische tuin en volg een wandeling naar de zee langs de rivier. Het is een hele mooie wandeling en de tuin is ook echt prachtig. Ik geniet van de rust en stilte voordat mijn nachtbus gaat naar de grote steden.