Wellington en Queenstown

19 april 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

14 en 15 april 2019

Ik wilde eindelijk weer is fatsoenlijk uitslapen vandaag, dat is aardig gelukt. Rond een uurtje of 9 wakker geworden. Na het ontbijt ben ik naar Te Ahumairangi gelopen. Een uitzichtpunt op een heuvel omringt door bossen die uitkijkt op de stad. Mooi punt om de stad van boven te kunnen zien en mooie niet te zware wandeling. Vanuit het reserve ben ik doorgelopen de botanische tuin in, ook ontzettend mooi. Na terugkomst heb ik boodschappen gedaan en met Karin, Aubrey en Lucas gegeten. Afgesproken met Aubrey en Lucas om morgen naar mt. Victoria te lopen voor de zonsopgang! Optijd naar bed dus.

Na wakker te zijn geworden blijkt Aubrey ontzettend ziek te zijn dus ze gaat helaas niet mee. Het was bewolkt, dus van een zonsopgang was geen sprake. Wel was het mooi om de stad in het donker te zien van boven af! Na afloop koffie gehaald en ontbeten. De rest van de dag heb ik een beetje door de stad geslenterd en ben ik verdwaald 😅. Savonds langs de waterkant gelopen, een ijsje gehaald  en afscheid genomen van het noorder eiland. Morgen vlieg ik naar Queenstown.

16 t/m 19 april 2019

Vanuit Wellington vlieg ik vandaag naar Queenstown, ik ben natuurlijk veel te vroeg op het vliegveld dus ik observeer de Eagles, Gandalf en Smaug aandachtig. Ik zit aan het raam en heb dus prachtig uitzicht over het land en de bergen. Heel leuk om het van bovenaf zo goed te kunnen zien. Bij aankomst in Queenstown heb ik een paar uur gewacht voor ik in kon checken bij het hostel. Hierna ben ik boodschappen gaan doen en savonds afgesproken met Lieve en Kate (van de eerste week). Daar heb ik gegeten en hebben we later nog met een grote groep Nederlanders afgesproken in een bar, ontzettend gezellig!

Ik heb de afgelopen dagen paar keer met Lieve en Kate afgesproken en met Noor. Noor is degene die meegaat op de roadtrip als ik de auto huur. Ik had een bericht in de facebook groep Dutchies in NZ geplaatst wie er mee wou rijden en de kosten delen en Noor had daarop gereageert. Samen met Noor ben ik naar Queenstown Hill gelopen. Deze wandeling had ik al eerder gedaan maar ik vond het leuk om hem nog een keer te doen!

Over2 keer dezelfde wandeling doen gesproken ook heb ik de Ben Lomond track nog een keer gedaan. Je weet wel die vreselijke 8 uur lange wandeling die de eerste keer bedekt was met sneeuw en levensgevaarlijk was. Dit keer lag er gelukkig geen sneeuw, ik heb de wandeling in 6 uur gedaan en was helemaal kapot aan het einde. Ik heb nog nooit zo veel spierpijn gehad in mijn kuiten en ik heb er ook nog 3 dagen last van gehad.....

Morgen ga ik uitchecken bij YHA Lakefront en ga ik de auto ophalen. Ik heb in totaal, met de vorige keren meegerekent, ongeveer 2 weken in dit hostel gezeten en ben 3 weken in totaal in Queenstown geweest.