Bay of Island and the North

10 oktober 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

8 oktober 2018

De laatste dag van de kickstart is geweest. Dat betekent dat dit het moment is om afscheid te nemen van de kamergenoten en mede groepsgenoten. Nadat iedereen zijn tas gepakt heeft gaat ieder zijn eigen weg. Wetend dat we contact zullen houden met elkaar en dat we elkaar vast weer tegen komen gaan we oppad. Christian en ik gaan met de stray bus naar Bay of Island. Annika en Emily gaan dezelfde route met de Kiwi bus. Tussendoor maken we een aantal stops en aangekomen bij het hostel zien we elkaar weer. In de bus al snel contact gemaakt met andere backpackers en gezellig zitten kletsen. Meteen na aankomst zijn Annika, Emily, Bennet en ik gaan wandelen naar een waterval. De wandeling naar de waterval was prachtig, 5 km heen en via dezelfde weg 5km terug. De wandeling was niet heel moeilijk en had weinig hoogte verschil. De waterval zelf was niet heel spectuculair, wel mooi maar hij lag in een woonwijk naast een weg. Savonds hebben we met zijn 4e gegeten.

9 oktober 2018

Sochtends vroeg nemen we de bus naar cape Reinga met verschillende tussenstops. Zowel de stray als kiwi mensen zit in dezelfde bus, zit goed vol dus. Op cape Reinga prachtig uitzicht, mooi zicht op hoe de 2 oceane bijelkaar komen. De ene is groenig gekleurd en de ander meer blauw. Het verschil is hierdoor dus vrij goed zichtbaar. Na cape Reinga zijn we gaan zandsurven, dat houd in met een bord een zandheuven oplopen, bord neerleggen en eropgaan liggen. Het gevoel als je naar beneden gaat is geweldig! Het gaat nog best hard als je je voeten niet in het zand duwt en dus niet remt, de video zal ik binnenkort nog plaatsen. Op de terugweg gestopt bij een restaurant en daar fish and chips gegeten, erg lekker! Savonds in de loung van het hostel gezeten, aan mijn blog gewerkt en gesproken met een aantal andere backpackers. Tevens hebben we het vervolg van de reis geboekt. Anikka, Emily, Christiaan en ik hebben in Auckland een kamer geboekt voor ons vieren!

10 oktober 2018

In eerste instantie zou dit een rustig dagje zonder plannen worden, maar in de Stray bus werd de optie gegeven om naar Hole in the Rock island te gaan en om onderweg dolfijnen te spotten. Dit hebben we aangenomen. Paar uur op de boot gezeten met geweldig uitzichten over de andere eilanden in de bay en gezellig met een groepje lopen kletsen. Onderweg hebben we dolfijnen gezien met jonkies en zag ik het water bewegen, wat achteraf een walvis bleek te zijn die even lucht hapten en daarna weer onder dook. Helaas heb ik alleen de water verplaatsing gezien en niet de walvis zelf. We hebben er met een groepje voor gekozen om nog een extra tussenstop te maken op een eiland met het stadje Russel. Hier hebben we nog even rondgelopen en daarna weer met de ferry naar het hostel. Savonds wraps gegeten en ontspannen in de lounge aan mijn blog gewerkt. Na het uploaden van de fotos ga ik lekker in bed serie kijken.

1. Emmie:
    10 oktober 2018
    Mooi Judith, goede verhalen en mooie foto's. Echt genieten wat je doet. Ook bijzonder om weer dolfijnen en waarschijnlijk een walvis te ontmoeten! Hoe is de sterrenhemel ? Op het zuidelijk halfrond is een heel apart sterrenbeeld te zien, het zg. zuiderkruis. Is je die al opgevallen? Misschien kun je hier ook een foto van maken. Veel plezier de komende tijd.
  2. Josca:
    13 oktober 2018
    Wat doe je in korte tijd toch prachtige indrukken op...fantastisch!!!
    Geniet er van Judith..
    X