The beach hopper en Rotorua

21 oktober 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

18 oktober 2018

Vandaag gaan Laurens, Timo, Liza, Christian en ik naar het Red Wood Forest, deze staat vol met bomen uit Californie. De bomen zijn ontzettend groot, hoog en hebben een roodachtige kleur. Hier hebben we een prachtige wandeling gemaakt en zijn we de hele dag aan kwijt geweest. Savonds doe ik wat informatie op over de rest van mijn reis en mijn tijd in Australie en Bali.

19 oktober 2018

Dit is de eerste dag van de Beach hopper. Een extra rondje dat we met de bus maken die alleen voor onze buspas beschikbaar is. De eerste stop zijn de Waitomo Caves, waar je glowwormen kan zien. We stappen een boot in in een pikdonkere grot, boven ons hoofd zijn duizende lichtjes, de glowworms. Het lijkt net alsof het duizende sterren zijn die in de lucht boven ons staan, maar dan heel dichtbij. Het is prachtig. Hierna gaan we nog een andere grot in, zonder glowworms dit keer maar wel een prachtige grot waar we doorheen lopen. Op de weg naar het hostel maken we een tussenstop op het strand. Waar ik wederom een duik in de zee neem. Savonds zitten we met een groepje bij elkaar en spelen we het spel Cards agains Humanity. We overnachten in het hostel in het plaatsje Raglan waar we een beetje in de middle of nowhere zitten.

20 oktober 2018

Na weer een lange busrit van een paar uur komen we aan in Mount Maunganui, dat is een plaatsje gelegen aan de voet van een berg/heuvel. We komen savonds aan en gaan meteen met de hele bus naar het strand om te bbqen. Terug in het hostel maken we ons klaar om nog even een drankje te doen in een kroeg in de buurt.

21 oktober 2018

De wekkee gaat om 4.30 uur, tijd voor de zonsopgang. Samen met Shau en Jonathan gaan we Mount Maunganui op voor de zonsopgang na een wandeling van ongeveer 40 minuten komen we boven aan en is het nog donker. Hierdoor zien we de lichtjes in de stad onder ons. De zonsopgang is prachtig en na de wandeling terug ga ik nog evenin bed liggen. Als we uitgechekt zijn gaan we met xijn alle ontbijten in een tentje tegen over het hostel. Hier hebben ze heerlijke wafels en koffie. Onderweg terug naar Rotorua maken we nog een tussenstop bij een waterval en aangekomen in Rotorua is de Beach hopper afgelopen en gaan een aantal van ons een andere kant op. Savonds relaxen we wat en spreken we af met Holly die we in Hahei hebben leren kennen. Morgen verlaten we Rotorua en gaan we weer door naar de volgende prachtige plek.