HOBBITON

17 oktober 2018 - Hobbiton (Matamata), Nieuw-Zeeland

17 oktober 2018

Hier is die dan de reisblog waar jullie allemaal op zaten te wachten, Hobbiton! Wat was dit een geweldige dag en ervaring. Zodra we de bus instapte begon het. Introductie filmpjes over de maak van de Shire in the Lord of the Rings en the Hobbit films. Achter de schermen filmpjes, gesprekken met de acteurs en Peter Jacksen himself die ons welkom heette.

Terwijl we steeds dichterbij komen begint het landschap was te veranderen, het wordt steeds gfoener en de heuvels worden lager. Na elke heuven kan het dan toch echg komen Hobbiton. Als we dan eindelijk het afgezette gebied inrijden vangen we een glimp op van the Green Dragon Inn. Na nog een stukje doorrijden zijn we er eindelijk Hobbiton.

De tourgids heeft eerst een welkomstwoordje voor ons waarin hij zichzelf voorsteld en alvast iets over de set verteld en de scene waar we daalk in lopen. Dit blijft hij de hele tour doen en is super leuk en intresant. En ja zelfs voor mij verteld hij een paar nieuwe dingen. We komen de set binnen door het paadje waar Bilbo aan zijn avontuur begint in de bekende scene met de zin I'm going on an Adventure.

Hierna lopen we Hobbiton echt binnen. Je ziet de heuveltjes met de o zo bekende Hobbit huisjes en het is geweldig. Het is echt alsof je zo de film in stapt en ik herken natuurlijk ook alle scenes uit de film. We worden meegenomen door the Shire en gaan langzamer hand naar the Green Dragon. Voor we daar zijn komen we langs het huisje van Frodo en Bilbo. Het huisje van Sam en andere momenten uit de film.

In de Green Dragen krijgen we een drankje aangeboden en zitten we met zijn 3e bij een houtvuurtje te genieten. Langzaam lopen we richting het souvenierswinkeltje wat tevens het einde is van de tour. Hierna springen we weer in de bus waarin we weer andere filmpjes te zien krijgen en prachtige muziek uit de film. Waar ik stiekem toch een beetje emotioneel van wordt.

Teruggekomen in het hostel is het even bijkomen en alles goed laten bezinken. Het was echt een geweldige ochtend/middag en echt nog beter dan ik had durven dromen. Ik heb zo enthousiast rondgelopen in Hobbiton en met ontzettend veel plezier genoten van alles. No1 van mijn Bucketlist is voltooid en hoe!

1. Carla DE KORT:
    geweldige foto's
  2. Emmie:
    17 oktober 2018
    Wow Judith, het is net echt, zoals in de film. Echt herkenbaar op e foto's. Fijn dat je ervan hebt genoten.
  3. Emmie:
    18 oktober 2018
    Heel mooi allemaal, goed dat je dit gedaan hebt. Onvergetelijke ervaring.