Blue Duck Station

27 oktober 2018 - Raetihi, Nieuw-Zeeland

25 oktober 2018

Vanuit Lake Taupo vertrekken we smiddags naar Blue Duck Station. Dit is een lodge in the middle of nowhere waar verschillende activiteiten te doen zijn zoals paardrijden en jagen. Voor het zover is gaan Timo, Christian en ik naar de sportschool. Ja ik ga naar de sportschool voor de eerste keer in mijn leven en het was best een succes :). Na de lunch is het tijd om te gaan. Met een nieuwe bus en een nieuwe groep vertrekken we. Aangekomen is het al etenstijd en brengen we de avond door met kaartspelletjes.

26 oktober 2018

Vandaag staat de paardentrek op de planning. Dit is in totaal een 3 uur durende rit waar iedereen aan mee kan doen, met en zonder ervaring. Het uitzicht is prachtig, ik zit op Cash een van de kleinste paarden uit de groep. Ik ben de enige met ervaring en krijg een braaf maar tikie eigenwijs paardje. Wat ik helemaal geweldig vind! De route en de uitzichten zijn echt practig, na de rit help ik de begeleider met het aftuigen en voeden van de paarden. Na de rit ga ik met 3 meiden een wandeling maken naar een waterval. Niet heel spectuculair maar het was een gezellige en vrij mooie wandeling. Savonds is iedereen bekaf van zijn activiteiten en spelen we kaartspelletjes met de groeo.

27 oktober 2018

sOchtends vroeg vertrekken we vanuit Blue Duck Station richting de bewoonde wereld waar we in het plaatsje Raetihi verblijven. Eigenlijk was het plan om vandaag de Tongariro crossing te doen, waarbij je langs Gollums visvijver en Mount Doom komt. Maar doordat het regent, hard waait, ontzettend mistig is en boven op de berg zelfs sneeuw mogen we hem niet lopen. Nu moeten we dus een andere manier verzinnen om terug tegaan en hem zelf ts gaan lopen in een groepje. Doordat de cross niet door gaat zijn we eerder in het hostel en besluiten we om alle 3 the Hobbit movies te kijken in een marathon. Waarna iedereen harstikke moe is en we ons klaar gaan maken voor bed en de lange busreis van de volgende dag.

1. Carla DE KORT:
    30 oktober 2018
    Ziet er weer leuk uit Judith. Je hebt een geweldige tijd. Top.