Christchurch

31 december 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

24 t/m 26 december 2018 Kerstmis

Met de bus naar Christchurch vandaag, de busrit was super gezellig! Onderweg maken we een paar kleine stops en in de stad zit iedereen helaas verspreid van elkaar. Wel spreek ik savonds nog met een groepje af dn gaan we naar een bar om een biertje te drinken. Was het trouwens al duidelijk dat het kerstavond is? Nou hierbij dus, super gezellig gehad met de mede reizigers en prima busritje gehad.

Op eerste kertdag spreek ik weer met hetzelfde groepje af + wat extra mensen die mee wouden doen. We spelen de hele dag spelletjes. Christian en ik beginnen om 11 uur sochtends, langzaam doen er meer mensen mee en is het voor we het weten 11 uur savonds. Tussendoor organiseert het hostel een gratis bbq voor gasten. Lekker gegeten en aan de praat geraakt met een Nederlands gezin. Dit was echt een prima manier om kerst te vieren.

2e kerstdag kennen ze hier niet, wel kennen ze boxingday, dit houd in, uitverkoop. Sochtends gaan Christian, Hamish en ik dan ook even het centrum in om een blik te werpen op de uitverkoop. Smiddags komen we weer met een groep bij elkaar en spelen tot savonds weer spelletjes.

27 t/m 30 december 2018

De 27 en 28ste doen we niet veel. De stad een beetje verkennen op een limescooter en lekker spelletjes spelen met Chrisian en Hamish. De 29ste rijd ik naar Akaroa waar ik wat tijd doorbreng en lekker eet. Het is harstikke mooi weer en super druk, al snel zoeken we een plekje met minder toeriste en brengen hier nog gezellig wat tijd door. Savonds zijn we lui en eten we lekker makkelijk bij de mc. De volgende dag gaan we met de gondola omhoog om van het uitzicht te genieten. Hier brengen we ook een tijdje door gewoon zittend in het gras en genieten. Smiddags rijden we door naar de pier en het strand. Waar we fish en chips halen en deze heerlijk op het strand opeten.

31 december 2018 Oud en Nieuw

Oudejaarsdag, overdag doe ik mijn eigen ding, savonds speel ik met Christian en Hamish spelletjes. Tot we eindelijk horen dat Annika en Emily er zijn. Waar Annika, Emily, Christian en ik 3 maanden geleden nieuw aankwamen in Auckland en de eerste dag met zijn 4e doorbrengen, zijn we nu al 3 maanden verder. Het was zo fijn om ze weer te zien. Met zijn 5e gaan we naar het park waar eten, live muziek en om middernacht vuurwerk is. Het vuurwerk was niet heel spannend. Het duurde een paar minuten en het was vrij weinig. Na het vuurwerk zijn we nog naar de bar gegaan voor een drankje. We hebben een super leuke avond gehad en het was heel fijn om Emily en Annika weer te zien!

De stad Christchurch is niet heel intressant, door de aardbeving van 7 jaar geleden is het nogsteeds een beetje een zooi. De gebouwen zijn nog niet helemaal herstelt en het centrum is ontzettend uitgespreid. Wel zijn er heel veel kunstwerken, het ziet er een beetje uit alsof de stad het geld in de kunstwerken gestoken heeft en daarna niks meer over had voor de gebouwen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johan: