Wanaka, Queenstown en Peel Forest

23 december 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Het begint eeen beetje gewoonte te worden om mijn blog een week tot 2 weken te laat up te loaden. Dat betekent voor jullie afkicken en voor mij dat ik het zo naar mijn zin heb dat ik er geen tijd voor heb.

15 en 16 december 2018

Voor de 2e keer gaan we terug naar Wanaka. Voor het zover is gaan we in Twizel op zoek naar Gondor. We komen bij een wandeling uit die door het gebied loopt waar het is opgenomen, super mooi! Helaas is de wandeling voor een groot gedeelte onbegaanbaar geworden door de regen. We maken een paar andere tussenstops en in Wanaka doen we niet heel veel.

De volgende dag neem ik de auto mee naar het begin van een halvedag wandeling, naar Greatview mountain. Het is harstikke warm weer met geen wolkje aan de lucht. Dit maakt de wandeling naar 1400 meter een stuk moeilijker. Onderweg kom ik 9 mensen tegen en op de top ben ik alleen, wat een rust en wat een prachtig uitzicht weer! Na afloop ben ik best kapot, vooral omdat het weer zo warm is, ik besluit dan ook een douche te nemen in de rivier die ik 6 keer over moet steken tijdens de wandeling.

17 t/m 21 december 2018

We rijden weer terug naar Queenstown, dit is de derde en de laatste keer dat ik hier zal verblijven. Onderweg maken we nog een paar stops. De afgelopen dagen hebben we niet heel veel gedaan. Even wat zaken op orde stellen en wat verdere plannen regelen. We spreken nog wat af met vrienden die nog in de stad zitten, Darci en Jochem en brengen wat rijd met hun door.

Op de laatste dag dat we de auto hebben rijden we naar een aantal plekken waar the Lord of the Rings is opgenomen. We kunnen helaas niet bij Isengard komen omdat we dan met de huurauto een rivier door moeten. Dat risico gaan we niet lopen. Met Jochem rijden we ook nog naar Arrowtown waar we wat rondwandelen en koffie drinken.

22 en 23 december 2018

Vndaaag gaan we weer de Straybus in en rijden we naar mt Cook. Als we onderweg zijn worden we opgehouden door een file van autos. Om de hoek zien we een helicopter net landen en dan weet je al genoeg, er is een ongeluk gebeurd. Omdat het een dodelijk ongeluk is moeten ze een team oproepen en het onderzoeken, de weg blijft nog 8 uur dicht. Meteen is er de vraag, waar slapen we dan vannacht? Terwijl de chauffeur gaat bellen leer ik mijn busgenoten kennen en maken we er een goede tijd van met zijn alle. De chauffeur komt met een optie om door te rijden naar de plek waar we een nacht later zouden verblijven. Dit doen we, helaas geen mt Cook voor ons.

De volgende dag rijden we naar Lake Tekapo om daar een paar uurtjes door te brengen, het is super gezellig en ik maak een wandeling met een groepje uit de bus. Savonds eten we gezamelijk wat en spelen we een hele boel spelletjes met elkaar! De volgende dag vertrekken we naar Christchurch.

1. Emmie:
    27 december 2018
    Wat ben je toch in een mooi land terechtgekomen. ik heb spijt dat ik dat vroeger niet gedaan heb. zelfs een buitenlandse stage heb ik nooit gedaan. Gemiste kansen. Gelukkig doe jij het wel; en Teun is ook al goed bezig, eerst Camp America, en wie weet wat hij volgend jaar gaat doen (een tussenjaar, maar waarheen?). Blijf genieten, Judith. Groeten van je papa.
  2. Carla DE KORT:
    30 december 2018