Coromandel

5 oktober 2018 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

4 oktober 2018

Vandaag zijn we met een busje naar Coromandel gereden waar we 2 nachten zullen verblijven. Na een prachtige rit van 3 uur die ons langs de kustlijn heeft gevoerd koemn we aan bij het hostel. Gelegen in de middle of nowhere, dat betekent slechte verbinding, heerlijk rustig en prachtige sterren. Na onze spullen afgezet te hebben rijden we door over een prachtige weg. Een route van 2 uur met aan de ene kant een hoge bergwand en aan de andere kant de kustlijn met prachtig uitzicht. We zijn opweg naar een strandje die helemaal achteraan een doodlopend onverhardweggetje ligt. Onderweg hebben we dolfijnen gezien en prachtige uitzichten.   Eenmaal op het strandje aangekomen is het prachtig, prachtig uitzicht. Op de terugweg worden we het busje uitgezet om dan verderte lopen en laterhet busje weer in tegaan. Ook deze wandleing was weer prachtig met geweldige uitzichten. De wandeling zelf was vrij makkelijk klein uurtje lopen tussen het gras. Het pad loopt langs een klif en gaat op en neer qua hoogte. Aangekomen op een ander strand staat de bus en de chauffeur te wachten met thee, koffie en koekjes. Als iedereen gearriveert is en genoeg heeft rijden we verder.  Onderweg terug zijn we gestopt om de prachtige zonsondergang te bekijken. Terug in het hostel hebben we een bbq voorbereid en hebben we heerlijk met zijn alle gegeten.

5 oktober 2018

Vandaag is de dag waar ik het meeste naar uit keek we gaan naar Hot water beach en Cathedral cove! Onderweg er naar toe nog eenpaar keer gestopt om te genieten van het prachtige uitzicht onderweg. Aangekomen op hot water beach is het een kwestie van een gat graven in het strand en het warme water loopt er in. Na een dam gemaakt te hebben en een uitweg voor het koudewater is het gaan liggen en genieten van het warme soms zelfs hete water. Nadat iedereen genoeg gehad heeft terug de bus in en op naar Cathedral cove, waar Narnia is opgenomen. Na een wandeling van ongeveer 45 minuten zijn we er dan toch echt aangekomen en het ziet er net uit als in de film. Op de toeristen na dan. De foto's spreken weer voor zich.  Terug in het hostel is het relaxen geblazen en tijd om serie te kijken en de blog bij te werken. S'avonds eten we met zijn alle pasta, drinken we wijn en hebben het harstikke gezellig met zijn alle. Mkrgen gaan we weer terug naar Auckland met verschillende stops.

1. Emmie:
    7 oktober 2018
    Mooie natuur, Judith. je eerste dolfijnen in het wild!
  2. Carla DE KORT:
    7 oktober 2018
    Mooie foto's. Ik hoop dat je nog meer mooie dingen gaat zien en beleven. Maar dat gaat vast lukken. Veel liefs
  3. Josca:
    7 oktober 2018
    Wat een rijkdom aan natuurschoon!!
    Geniet er van...schitterende foto's maak je!
    Liefs
  4. Vera: