Going south

3 december 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

27 november 2018

Nog steeds ben ik niet in orde door de ferg burger van gister en dat terwijl ik vandaag een paar uur in de bus moet zitten. Gelukkig is dat uiteindelijk allemaal goed gegaan. Vandaag gaan we naar Milford south waar een boottrip gepland staat in het fjord. De weg ernaartoe en de boottocht zelf waren prachtig! Onderweg ga je metde bus een lange tunnel door en aan de andere kant ben je in een keer in een heel ander gebied aangekomen echt prachtig om te zien dat dat zo kan veranderen na een tunnel door een berg! We overnachten in Gunns Camp, in the middle of nowhere tussen de bergen en langs de rivier. Er is maar 4 uur per dag elektrische tijd dus na 10 uur savonds is het helemaal donker en stil op de rivier na. Ik heb echt heerlijk geslapen.

28 en 29 november 2018

Sochtends gaan we de bus weer in en rijden we naar Te Anau waar Ella, Christian en ik de bus uitspringen om hier 2 nachten te verblijven. Smiddags heb ik heerlijk rondgelopen bij het meer en lekker in de schaduw liggen lezen.

De dag erna gaan Christian en ik een stuk langs het meer lopen naar het begin van de Kepler track. Eenmaal daar aangekomen loop ik nog een stukje door en draait Chris omterug naar het hostel. De wandeling was vlak maar wel vrij lang en omdat ik me nog steeds niet helemaal oke voel kwam het vrij zwaar binnen. Na een stukje gelopen te hebben ben ik teruggekeerd naar het hostel en heb ik de rest van de avond niks gedaan.

30 november 2018

Vandaag gaan we met de bus en de ferry naar Stewart island. De ferry rit was voor mij een beetje heftig. Bij aankomst in hdt hostel moest ik dan ook eerst even bijkomen. Toen het donker werd zijn Chris en ik op kiwi expeditie gegaan, wat inhoud op zoek naar kiwis. Bij de haven zagen weeerst een pinquin en toen we hoop eigenlijk al op hadden gegeven zag ik op het laatste moment nog een kiwi. Ze was heel nieuwsgierig en kwam bij onze benen snuffelen. Erg leuk om een kiwi vogel van zo dichtbij te zien en in het wild!

1 t/m 3 december 2018

Vandaag hebben Chris en ik een wandeling gemaakt op het eiland. We zijn naar verschillende bays gelopen met een route door het bos in. Mooie wandeling op een ook heel mooi eiland, het was niet heel spectaculair maar zeker nog steeds de moeite waard. Smiddags gaan we met de ferry weer terug en gaan we  etde bus weer naar Queenstown. We komen hier savonds aan en ontmoeten hier Holly weer, tot de verbazing van Chris en mij is ook Timo aanwezig! Die zijn bussen verandert had zodat hij nog een dag met ons door kon brengen! En dat doen we dan ook. De volgende dag zitten we met zijn 4e in het park spelletjes te spelen we spelen, asshole, bullshit, yinks en hartenjager. Savonds ga ik uit met Jochem en Mathilde en hebben we een goede avond met zijn 3e.

Maandag gaat de wekker optijd zodat we Holly, Timo en Mathilde uit kunnen zwaaien. Deze keer gaan we elkaar echt voor lange tijd niet meer zien. De rest van de dag lig ik op bed te relaxen en bij te komen van afgelopen dagen. Ik ben nog steeds niet helemaal in orde dus vandaag zal me goed doen!

1. Carla DE KORT:
    6 december 2018
    SPECULAAS......... hoe kom je daar aan :-)
    weer ontzettend mooie foto's. TOP