New Plymouth en National Park Tongariro

30 januari 2019 - National Park, Nieuw-Zeeland

24 en 25 januari 2019

Vandaag gaan we naar New Plymouth, met de Intercity bus dit keer. New Plymouth ligt naast mt Taranaki, ook wel the Lonely Mountain genoemd. Met de busrit ernaartoe hebben we al goed uitzicht op de berg. De omgeving is harstikke plat dus de berg valt ontzettend op. Na de lange busrit zijn Chris 3n ik ontzettend moe we besluiten dan ook om niet veel meer te gaan doen. Ook de dag daarna doen we het rustig aan. We maken een kleine wandeling in de bossen naast een riviertje en lopen we eventjes naar het stadje toe.

26 januari 2019

Na rustig wakker te zijn geworden lopen Chris en ik het stadje in om een mountainbike te huren. We maken een fietstocht langs de kustlijn en stoppen halverwegen voor een heerlijke slice. Op de route terug hebben we prachtig uitzicht op de berg en maak ik een aantal mooie fotos. De fietsroute was heel mooi en makkelijk begaanbaar. Het was heel leuk om na 4 maanden weer op een fiets te zitten.

27 en 28 januari 2019

Met de Intercity bus gaan we vanuit New Plymouth naar National park, waar een aantal nachten verblijven. Na de fietstocht van gisteren en de busrit van vandaag zijn we beide weer ontzettend moe en doen we ook niet veel meer. We laten ons informeren over de Tongariro Crossing en krijgen te horen dat het weer overmorgen het beste is.

De dag voor de crossing doen we het rustig aan. Ik maak een wandeling van 2 uurtjes en verder maak ik me klaar voor de lange crossing van morgen.

29 januari 2019

Vandaag is eindelijk de dag waar ik zo lang naar heb uitgekeken en de reden dat ik terug ben gekomen naar het noordereiland, de Tongariro Crossing! Ik heb er ontzettend veel zin in. Deze 19,4 km wandeling van 8 uur leid ons Mordor in en door naat mt Doom. De wandeling is prachtig, het is zeker een pittige wandeling maar het is het waard. Het is zo gaaf om echt naast mt Doom te lopen en op de plek uit the Lord of the Rings te zijn! Vanuit de wandeling kun je zelfs nog the Lonely Mountain zien en heb je uitzicht op de omgeving. Na 6 uur lopen hebben we de wandeling al voltooid. Chris en ik zijn ontzettend moe maar ook trots na deze lange, uitputtende maar prachtige wandeling.

30 januari 2019

Doordat we nog geen werk hebben gevonden in het noordereiland hebben Chris en ik besloten om naar Auckland te gaan en daar verder te zoeken. We besluiten om met de Stray bus te gaan, voor vandaag ging er geen bus dus moeten we nog een nachtje langer blijven. Wat niet super erg is aangezien we vandaag dan lekker uit kunnen rusten van de crossing.