Wellington again

23 januari 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

19 januari 2019

Vandaag nemen Chris en ik afscheid van Blenheim. We stappen de stray bus weer in naar Wellington. In Picton stappen we op de ferry. We hebben nog een uur voor de ferry gaat dus besluiten we om naar de Dutch bakkerij te gaan. Ik koop een appelflap en oliebol, we gaan bij het water zitten om te eten. Als het tijd is gaan we naar de ferry. De rit is prachtig! Toen we de ferry de eerste keer namen was het bewolkt, regenachtig en zag je eigenlijk niks van de rit. Nu was de lucht blauw, zon en heerlijk warm. Het uitzicht is ontzettend mooi! Aangekomen in Wellington worden we door de stray bus afgezet en is het al tijd voor het avondeten. Savonds ben ik ontzettend moe door al het reizen en is het netflix tijd. 

20 t/m 22 januari 2019

Samen met Chris lopen we naar de Botanische tuinen en lopen we daar wat rond. We komen in een stukje van de stad uit wat we nog niet echt gezien hadden. Smiddags is het pokemon day en lopen we rond om die ene speciale pokemon te vangen en dat lukt!

De volgende dag hebben we savonds met Lieve en Gabrielle afgesproken. Super leuk om ze weer te zien en lekker bij te kletsen, te horen wat ze mee hebben gemaakt en wat het vervolg van hun reisplannen is. De dag erna spreken we weer af met zijn 4e. We gaan lekker avondeten, halen een ijsje en drinken koffie. Overdag doe ik niet heel veel. Ik update mijn blog, degene van Blenheim en Kaikuro (oeps lekker laat weer). Chris en ik plannen ook de rest van onze reis op het noorden. 

23 januari 2019

Ik heb vandaag met Nicola afgesproken. Voor het zover is loop ik eerst anderhalfuur naar het vliegveld. Daar hangen namelijk super grote Eagles met Gandalf op de rug uit the Hobbit. Ze zijn onyzettend groot en prachtig gemaakt. Ik neem een koffie en loop door naar Nicola. Samen gaan we lunchen en lopen we naar Layall bay. Via het strand, met de voetjes in het water lopen we naar de landingsbanen van het vliegveld. Waar we wat fotos maken en lekker op het strandje relaxen. We nemen een Uber terug naar het centrum en savonds ben ik kapot van het geloop de hele dag en doe ik helemaal niks meer. Het was super leuk om Nicola weer te zien en weer lekker bij te kunnen kletsen. We zien elkaar gelukkig weer in Queenstown!

Morgen vertrekken Chris en ik uit Wellington naar New Plymouth, waar we een paar dagen verblijven en dan doorgaan naar Tongoriro National Park.

Foto’s

1 Reactie

  1. Emmie:
    25 januari 2019
    Prachtige foto's Judith. Mooi land.